ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΑΓΩΝΩΝ

powered by Agones.gr - livescore

14 February, 2018 - 04:20

Categories: 

Ένας αλλιώτικος Κουρέας στο Μέγαρο

«Φίιιιιιιιγκαρο! Φίγκαρο-Φίγκαρο- Φίιιιιιγκαροοοο»! Αποκλείεται να το διαβάσατε δίχως να το τραγουδήσετε! Και ποιος δε γνωρίζει αυτή τη διάσημη καβατίνα από τον Κουρέα της Σεβίλλης του Ροσίνι…

 

 

Η διάσημη όπερα, ζωντανεύει για μία και μόνη συναυλιακή παράσταση  (με ελληνικούς υπέρτιτλους) την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου στις 20:30 στο Μέγαρο, με ένα  μοναδικό τρόπο! Καταρχάς,  με όργανα εποχής της κλασικής περιόδου και, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στους αυθεντικούς ήχους της Ιταλίας των αρχών του 1800!

 

Χμμμ, Καμεράτα σας μυρίζει; Σωστά! Οι …δαιμόνιοι  Μουσικοί της Καμεράτας–Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου ετοιμάζονται να κάνουν το θαύμα τους και πάλι (παρά τις ταλαιπωρίες που υφίστανται στη χώρα τους εδώ και χρόνια-για να μην ξεχνιόμαστε)!

 

 

 

Μαζί τους, ένα εξαιρετικό καστ! Στο ρόλο του Φίγκαρο, ο μοναδικός  Τάσης Χριστογιαννόπουλος. Τη Ροζίνα ενσαρκώνει η υπέροχη Μαίρη-Έλεν Νέζη. Τον Κόμη Αλμαβίβα ο Juan Sancho. Ο απολαυστικός Χριστόφορος Σταμπόγλης στο ρόλο του Ντον Μπαζίλιο!  Ντον Μπάρτολο: Μάριος Σαραντίδης , Μπέρτα: Αναστασία Κότσαλη, Φιορέλλο: Άγγελος Χονδρογιάννης.

 

 

 

«Χαίρομαι τόσο πολύ που ξανατραγουδάω «Κουρέα» μετά από τόσα χρόνια» ομολογεί η  διεθνώς καταξιωμένη Μαίρη Έλεν Νέζη. «Θα είναι μια καταπληκτική παράσταση, έχω ενθουσιαστεί! Χαίρομαι τόσο πολύ που θα τραγουδήσω  ένα τόσο αγαπημένο έργο μαζί  με τόσο υπέροχους συναδέλφους…. Με τον Τάση και τον Χριστόφορο είχαμε χρόνια να τραγουδήσουμε μαζί. Με τον Χουάν τραγουδώ πολύ συχνά στο εξωτερικό αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που θα κάνουμε  ερωτικό ντουέτο!

 

 Είναι όλο το καστ εξαιρετικά δεμένο και απολαμβάνουμε τις πολύωρες πρόβες…Αναμφίβολα είναι μια πολύ ιδιαίτερη προσέγγιση του έργου, με τα όργανα της εποχής του Ροσίνι. Τόσο ο Γιώργος Πέτρου όσο και οι εκπληκτικοί Μουσικοί της Καμεράτας είναι εγγύηση για το αποτέλεσμα…»

 

 

Η ιστορία του έργου

 

Ήταν το 1775, όταν ο Γάλλος συγγραφέας Πιερ Ωγκυστέν Καρόν ντε Μπωμαρσαί, έγραφε την ιστορία του Κουρέα της Σεβίλλης. Η σπαρταριστή πλοκή, ενέπνευσε πολλούς συνθέτες. Ανάμεσά τους, ο Τζοβάννι Παϊζιέλο, ο οποίος παρουσίασε την ομότιτλη όπερά του το 1782 με μεγάλη επιτυχία. Αρκετά χρόνια αργότερα, το 1816, ο 23χρονος Τζοακίνο Ροσίνι γράφει ένα γράμμα στον Παϊζιέλο, ζητώντας του την άδεια να παρουσιάσει την δική του οπερατική εκδοχή στην ίδια ιστορία. Ο Παϊζιέλο δεν ενθουσιάστηκε με την ιδέα, μάλλον δυσαρεστήθηκε, παρά το γεγονός ότι πριν απο εκείνον κι άλλοι συνθέτες είχαν γράψει πάνω στο έργο αυτό του Μπωμαρσαί! Όμως, απάντησε με ευγένεια στο νεαρό Ροσίνι πως θα χαιρόταν ειλικρινά. Στο κοινό της πρεμιέρας, ο Ροσίνι μοίρασε ένα σημείωμα στο οποίο εξηγούσε πως διάλεξε για την δική του εκδοχή, τον τίτλο Αλμαβίβα ή η περιττή προφύλαξη αντί του Ο κουρέας της Σεβίλλης, από σεβασμό προς τον διάσημο Παϊζιέλο.

 

Ο Ροσίνι χρειάστηκε μόλις 24 μέρες για να ολοκληρώσει την όπερά του, όμως αλίμονο, η πρεμιέρα της θα ήταν ένα φιάσκο το οποίο θα έμενε στην ιστορία!  Φαίνεται πως εκείνο το βράδυ της 20ης Φεβρουαρίου 1816, στο κοινό υπήρχαν δύο…θερμόαιμες ομάδες που σαμποτάριζαν την παράσταση. Οι φανατικοί οπαδοί του Παιζιέλο και οι υποστηρικτές του θεάτρου Βάλλε, που καθόλου δεν τους άρεσε που έπρεπε να πάνε στο θέατρο Αρτζεντίνα! Κι ενώ στη δεύτερη παράσταση τα πράγματα ηρέμησαν και το έργο άρχισε να πηγαίνει καλά, η…γλωσσοφαγιά έκανε το «θαύμα» της! Το θέατρο Αρτζεντίνα της Ρώμης, έκλεισε λίγες μέρες μετά! Ο…άτυχος Κουρέας της Σεβίλλης, θα περίμενε υπομονετικά μέχρι τον Αύγουστο για να ανέβει στη Φλωρεντία. Θα ακολουθούσε το Λονδίνο και αργότερα η Νέα Υόρκη! Ο συνθέτης, χρησιμοποίησε μουσικά δάνεια από τον εαυτό του (και ουχί μόνον) στη δημιουργία της όπερας. Η δε εισαγωγή  που γνωρίζουμε σήμερα, δεν είναι η αυθεντική του 1816. Η παρτιτούρα χάθηκε! Και όταν χρειάστηκε να εκδοθεί το έργο στο Παρίσι το 1866, έψαχναν μάταια να τη βρουν… Τελικώς, χρησιμοποιήθηκε η εισαγωγή που είχε γράψει ο Ροσίνι για την όπερά του «Αυρηλιανός στην Παλμύρα» (1813). Προσέξτε την εδώ :

 

 

Επίσης , είχε χρησιμοποιηθεί και στην όπερά του «Ελισάβετ Βασίλισσα της Αγγλίας» (1815)

 

 

Κι εδώ, η εισαγωγή του Κουρέα που ξέρουμε σήμερα:

 

 

Η υπόθεση αφηγείται τα σπαρταριστά τεχνάσματα που σκαρφίζεται ο κόμης Αλμαβίβα προκειμένου τελικά να παντρευτεί την αγαπημένη του Ροζίνα. Ο ηλικιωμένος κηδεμόνας της, Ντον Μπάρτολο όμως, τη θέλει για τον εαυτό του. Ο Αλμαβίβα μεταμφιέζεται σε φτωχό φοιτητή, σε μεθυσμένο στρατιώτη και σε δάσκαλο μουσικής, προκειμένου να πετύχει το σκοπό του! Με την βοήθεια του κουρέα Φίγκαρο, που μπαινοβγαίνει χωρίς δυσκολία στην κατοικία του Ντον Μπάρτολο, αλλά και  με χίλια δυο κόλπα, ο Αλμαβίβα στο τέλος θα τα καταφέρει!

 

Η μoυσική προετοιμασία-διδασκαλία του  Φωνητικού συνόλου Armonia Atenea είναι του Δημήτρη Γιάκα.

 

Tιμές εισιτηρίων

 

9 € (φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑΜΕΑ, 65+, πολύτεκνοι) ● 12 € ● 18 € ● 26 € ● 32 € ● 38 € ● 45 € (διακεκριμένη ζώνη)

πηγή athina984.gr

olymbic idea