ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΑΓΩΝΩΝ

powered by Agones.gr - livescore

Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in _menu_load_objects() (line 571 of /home/postgame/public_html/includes/menu.inc).
Κώστας Στουρνάρας

24 October, 2022 - 02:11

Categories: 

Tηλεθεάσεις, ιστορικά Ντοκιμαντέρ Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος στην ΕΡΤ3 κα«365 στιγμές» στο ΕΡΤnews!ι

Ο Alpha πέρασε στην πρώτη θέση της τηλεθέασης στις εβδομαδιαίες μετρήσεις της Nielsen την προηγούμεν βδομάδα με ποσοστό 15,2%.         Το Mega βρέθηκε δεύτερο με 14,6%, ο ΑΝΤ1 τρίτος με 11,3% και ο ΣΚΑΪ τέταρτος με 10,4%. Το Star έπεσε στο 9,4%, το Open κατέγραψε 5% και το Μακεδονία TV 1,9%. Η κρατική τηλεόραση είχε συνολικά 9,6%,  με την ΕΡΤ1 στο 5,4% και την ΕΡΤ2 και την ΕΡΤ3 στο 2,1%.        Ραντεβού με την Ιστορία Ιστορικά Ντοκιμαντέρ Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος      Η ΕΡΤ3 παρουσιάζει, σε πρώτη τηλεοπτική μετάδοση, μια σειρά ιστορικών ντοκιμαντέρ που αφορούν στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, από τη Δευτέρα 24 έως την Παρασκευή 28 Οκτωβρίου.Οι θηριωδίες των Ναζί απέναντι στους Εβραίους και σε άλλες στοχοποιημένες ομάδες, όπως οι Ρομά, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, οι μαρτυρίες επιζώντων, οι δίκες κατηγορούμενων για εγκλήματα πολέμου, ο τρόπος χρηματοδότησης του Γ’ Ράιχ, αλλά και το περίφημο “Λημέρι του Λύκου“, όπως ονομάζονταν τα μεγαλύτερα κεντρικά γραφεία του Φίρερ κατά τον Β’ Παγκόσμιο, ξαναζωντανεύουν μέσα από μοναδικά  ιστορικά ντοκιμαντέρ. Δύο ακόμη ντοκιμαντέρ για τον πόλεμο  μέσα από τα μάτια γυναικών από ολη την Ελλάδα που αναγκάστηκαν, σε μια τρυφερή ηλικία, να ωρίμασουν βίαια, καθώς και  για την ιστορία της περίφημης μάχης της Κρήτης, ολοκληρώνουν το αφιέρωμα της ΕΡΤ3 στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. ΔΕΥΤΕΡΑ 24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ22:15 | Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΑΪΧΜΑΝ (Α΄ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ)[the adolf eichmann trial]Ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους παραγωγής Γαλλίας  2011.Σκηνοθεσία: Michael Prazan Η δίκη του Άντολφ  Αϊχμαν αποτέλεσε ένα από τα συγκλονιστικότερα γεγονότα. Ο Αϊχμαν ήταν επικεφαλής του ειδικού τομέα των SS για το εβραϊκό  ζήτημα και ο κεντρικός υπεύθυνος συντονισμού των εκτοπίσεων των Εβραίων στα στρατόπεδα συγκέντρωσης και εξόντωσης.Η δίκη του Αϊχμαν σηματοδοτεί μία κρίσιμη στιγμή για την ανάδυση της μνήμης της γενοκτονίας των Εβραίων σε Ισραήλ, Γερμανία και Ηνωμένες Πολιτείες. Είναι το πρώτο μεγάλο διακρατικό αφήγημα που παρουσιάζει τη γενοκτονία των Εβραίων ως ξεχωριστό γεγονός στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Κι αυτή ήταν η πρόθεση όσων οργάνωσαν τη δίκη στο Ισραήλ, μιας κι αποτελούσε θέμα τιμής αλλά και ενίσχυσης της εθνικής ταυτότητας να δικαστεί ο Αϊχμαν ενώπιον Εβραίων δικαστών και μαρτύρων κι όχι ενός διεθνούς δικαστηρίου. Επιπλέον φέρνει στο προσκήνιο τους μάρτυρες, καθώς η αφήγηση της  Ιστορίας γίνεται πλέον από  αυτούς που υπήρξαν τα θύματά της.  23:45 | ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΑΟΥΣΒΙΤΣ[AUSCHWITZ TRIAL, THE END OF SILENCE]Ωριαίο ντοκιμαντέρ παραγωγής Γαλλίας 2019.Σκηνοθεσία:Barbara Necek  Δεκέμβριος του 1963. Για πρώτη φορά στην ιστορία 22 πρώην μέλη των Ες-Ες θα δικαστούν για τα εγκλήματα που διέπραξαν στο στρατόπεδο εξόντωσης του Άουσβιτς. 200 επιζώντες θα αποκαλύψουν σε όλο τον κόσμο τη φρίκη που βίωσαν, αναγκάζοντας το γερμανικό λαό να αντιμετωπίσει τις ευθύνες του.    ΤΡΙΤΗ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ23:15  |  ΡΟΜΑ,Η ΑΛΛΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ (A’ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ)[THE FORGOTTEN GENOCIDE: EUROPE’S GYPSIES IN WORLD WAR II]Ιστορικό ντοκιμαντέρ, παραγωγής 2011.Σκηνοθεσία: Juliette Juardan, Idit Bloch Το “Ρομά, η άλλη γενοκτονία” είναι το πρώτο ντοκιμαντέρ που αφηγείται την ξεχασμένη ιστορία των διωγμών των Τσιγγάνων από τους Ναζί και τους συμμάχους τους, από τη μια άκρη της Ευρώπης στην άλλη. Βασισμένη στα λόγια των τελευταίων επιζώντων, τα οποία έχουν καταγραφεί κυρίως σε αδημοσίευτα πλάνα αρχείου, η ταινία εντοπίζει τους αρχιτέκτονες της γενοκτονίας, ταξιδεύει στα εδάφη όπου συνέβησαν όλα και αποκρυπτογραφεί τη μακρά διαδικασία εξόντωσης ενός έθνους της Ευρώπης που θεωρείται από τα παλαιότερα, καθώς και τις επιπτώσεις αυτού του γεγονότος  στο σήμερα.  ΤΕΤΑΡΤΗ 26 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ21:00 | ΤΟ ΛΗΜΕΡΙ ΤΟΥ ΛΥΚΟΥ (Α΄ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ)[Hitler’s Eastern Headquarters: The Wolf’s Lair]Ιστορικό ντοκιμαντέρ, παραγωγής 2017.Σκηνοθεσία: Frank Otto Sperlich Κάθε χρόνο τουρίστες επισκέπτονται το Ράστενμπουργκ στην Πολωνία για να δουν από κοντά «Το Λημέρι του Λύκου», όπως ονομάζονταν τα μεγαλύτερα κεντρικά γραφεία του Φίρερ κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το ντοκιμαντέρ αναφέρεται στο πώς κατασκευάστηκε το συγκεκριμένο μέρος και περιγράφει τη δομή εξουσίας του Εθνικό-σοσιαλιστικού κράτους στη διάρκεια της εκστρατείας κατά της Ρωσίας. Το Λημέρι του Λύκου ήταν οργανωμένο σαν μια μικρή πόλη, όπου κατοικούσαν περίπου 2.000 άνθρωποι. Δεν ήταν απλά το κέντρο του γερμανικού στρατού, αλλά η τοποθεσία όπου λαμβάνονταν σημαντικές πολεμικές και στρατηγικές αποφάσεις κι όπου γίνονταν συζητήσεις ανάμεσα στους Στρατηγούς των Ες-Ες, όπως ο Χίμλερ κι ο Χάιντριχ. Το Λημέρι του Λύκου δεν συμβολίζει μόνο τον βίαιο Γερμανό δικτάτορα, αλλά και την άλλη πλευρά των Γερμανών, που προσπάθησαν να τον δολοφονήσουν, με την ελπίδα να δώσουν ένα τέλος στο πιο σκοτεινό κεφάλαιο της γερμανικής ιστορίας.  ΠΕΜΠΤΗ 27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ21:00  | ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΜΑΟΥΤΧΑΟΥΖΕΝ (Α΄ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ)[MAUTHAUSEN CAMP OF NO RETURN]Ωριαίο, ιστορικό ντοκιμαντέρΣκηνοθεσία:Marion de Bonnieres, Guilain Depardieu Τον Αύγουστο του 1938, δυτικά της Βιέννης, ο Χίτλερ διέταξε την κατασκευή του στρατοπέδου συγκέντρωσης Μαουτχάουζεν, ενός από τα πιο φονικά στην ιστορία. Περίπου 200.000 άνθρωποι θα εκτοπίζονταν εκεί. Πάνω από 120.000 θα πέθαιναν. Το ναζιστικό καθεστώς δεν αρκέστηκε στο να προκαλεί καθημερινά βία, πείνα και τρόμο στους κρατούμενους. Τους εκμεταλλευόταν μέχρι την τελευταία τους πνοή, βάζοντάς τους να εργαστούν στην τερατώδη πολεμική μηχανή του. Κάθε μέρα, στο λατομείο δίπλα στο στρατόπεδο, περίπου 4.000 άνδρες περπατούσαν τα 186 σκαλοπάτια της “Σκάλας του Θανάτου” και ανέβαζαν κομμάτια γρανίτη που ζύγιζαν πάνω από 50 κιλά. Το μοντέλο του Μαουτχάουζεν ενέπνευσε κι άλλους: στο γειτονικό στρατόπεδο του Γκούζεν, οι κρατούμενοι αναγκάζονταν να σκάβουν όχι λιγότερα από οκτώ χιλιόμετρα τούνελ για να φιλοξενήσουν μια ολόκληρη βιομηχανία. Κατασκεύαζαν εξαρτήματα μαχητικών αεροσκαφών και δοκίμαζαν τα τρομερά V2, τους πρώτους πυραύλους στην ιστορία.Τα κρυμμένα ίχνη του στρατοπέδου, μαζί με τα αρχεία που σώθηκαν από την καταστροφή από ηρωικούς κρατούμενους, αποκαλύπτουν τώρα τον εφιάλτη σε ένα σύστημα στρατοπέδων συγκέντρωσης που συνδύαζε τη βία και την καταναγκαστική εργασία. Χάρη στη συμβολή των καλύτερων εμπειρογνωμόνων και τις συγκλονιστικές μαρτυρίες, αυτό το ντοκιμαντέρ έρευνας μας οδηγεί βαθιά μέσα στην αδυσώπητη μηχανή θανάτου του “στρατοπέδου χωρίς επιστροφή”  ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ17:00  |   ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΓΙΑΝΙΝΑ (Α΄ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ)[JANINA’S NOTEBOOK]Ωριαίο ντοκιμαντέρΣκηνοθεσία: Isabelle Vayron de La Moureyre Η Γιανίνα Χέσελες ήταν μόλις δώδεκα ετών το 1943, όταν έφυγε από το στρατόπεδο Γιανόφσκα, ένα πολωνικό στρατόπεδο θανάτου. Τις εβδομάδες μετά την απόδρασή της, περιέγραψε την εμπειρία της σε σημειωματάρια. Παραμένει μια από τις σπάνιες μαρτυρίες που έγραψε ένα παιδί κατά τη διάρκεια της Σοά. Τα σημειωματάρια ανακαλύφθηκαν στην Ουκρανία το 2011. Για τη συγγραφέα, την οικογένειά της και αρκετούς ιστορικούς, αυτό σήμανε την αρχή μιας εκδοτικής περιπέτειας. Επίσης, ήταν και μια ευκαιρία για τη Γιανίνα, η οποία ζει στο Ισραήλ, να αναδείξει τον αγώνα για την ειρήνη που διεξάγει εδώ και σαράντα χρόνια.  19:00 |  ΟΙ ΜΝΗΜΕΣ ΠΕΤΡΩΣΑΝ ΜΕΣΑ ΤΗΣ…   – ΠΡΕΜΙΕΡΑ – Α’ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣειρά 4 ντοκιμαντέρ, παραγωγής ΕΡΤ3,  2021.Η νέα σειρά ντοκιμαντέρ παραγωγής ΕΡΤ3, καταγράφει τις μνήμες καθημερινών γυναικών που έζησαν μια κατεχόμενη ζωή και επέζησαν της φρίκης του Β’ Παγκοσμίου πολέμου.Πάνω από 70 γυναίκες, από όλη την Ελλάδα, αφηγούνται πώς αναγκάστηκαν, σε μια τρυφερή ηλικία, να ωριμάσουν βίαια μέσα σε ένα βράδυ και να αντιμετωπίσουν τον πόλεμο, την πείνα, την κατοχή, την αντίσταση και την απελευθέρωση, με  γενναιότητα, ψυχραιμία και ευστροφία. Άλλες δυναμικά, άλλες συνεσταλμένα, άλλες ακόμη φορτισμένες συναισθηματικά, οι γυναίκες αυτές θυμούνται πώς ο φόβος  τους μετατράπηκε σε  δύναμη και το παιχνίδι των ανέμελων παιδικών χρόνων έγινε ανάληψη καθήκοντος και ρόλος ενηλίκων. Οι μαρτυρίες τους αποτελούν μικρές ψηφίδες που  συνθέτουν το παλίμψηστο της μικροιστορίας της Ελλάδας. Μιας ιστορίας βιωμένης μέσα από πολλαπλές ζωές..Οι μνήμες τους είναι πολύτιμες όχι μόνο γιατί είναι οι τελευταίες επιζήσασες μιας μαρτυρικής ιστορικής περιόδου, αλλά γιατί συνδιαμόρφωσαν, με λειψά συναισθήματα κι έναν λεηλατημένο ψυχικά κόσμο, μια νέα ζωή.Το ντοκιμαντέρ αποτελείται από 4 αυτοτελή επεισόδια και εκτός απο προσωπικές αφηγήσεις αξιοποιεί ανέκδοτες φωτογραφίες, video, έγγραφα μαρτυρίες και ακαδημαϊκές αναλύσεις. Σκηνοθεσία – έρευνα:  Τάνια ΧατζηγεωργίουΈρευνα- σενάριο: Ηλιάννα ΣκουλήΜουσική : Γιώργος Καζαντζής και στο τέταρτο επεισόδιο Διονύσης Τσακνής.Μοντάζ :Ελένη ΧρυσομάλληΔιεύθυνση φωτογραφίας: Αριστοτέλης Μεταξάς, Νίκος Σταυρόπουλος, Ευθύμης Σημαδόπουλος.  20:00 | ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ (Α΄ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ)[SWITZERLAND- HITLER’S BANKERS]Ωριαίο ντοκιμαντέρ, παραγωγής 2016.Σκηνοθεσία: Olivier Lamour Ερευνώντας τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, από οικονομική άποψη, καθίσταται σαφές ότι το Γ’ Ράιχ ήταν ένας γίγαντας με αδύναμα σημεία. Μια σειρά από αποκαλύψεις άνευ προηγουμένου, εξηγούν πώς το Γ’ Ράιχ μπόρεσε να χρηματοδοτήσει τις τεράστιες πολεμικές δαπάνες του. Ο πόλεμος ίσως να τελείωνε το 1943, αν η Ελβετία δεν ανακύκλωνε τον χρυσό που άρπαζαν οι Ναζί στην Ευρώπη και κυρίως στην Γαλλία.  21:00 | Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (Α΄ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ)  [BATTLE OF CRETE]Σειρά ιστορικών ντοκιμαντέρ, 3 ωριαίων επεισοδίωνΣκηνοθεσία: Ian Cross Η σειρά ντοκιμαντέρ, χωρισμένη σε τρία μέρη, αφηγείται την ιστορία της περίφημης μάχης του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, και της επακόλουθης τετραετούς γερμανικής κατοχής της Κρήτης.Με τη βοήθεια οπτικού υλικού της εποχής, απεικονίσεων μέσω υπολογιστή, τοποθετήσεων από ειδικούς και μαρτυρίες επιζώντων, επισκεπτόμαστε την Κρήτη για να ξαναζήσουμε την ιστορία της μοναδικής, αιματηρής εκείνης μάχης και τις συνέπειές της.       17ο Δημοσιογραφικό Συνέδριο Σαμοθράκης: Οι λύσεις δεν πρέπει να αναζητούνται σε πλαίσιο πολιτικής πόλωσης      Είναι οι δημοσιογράφοι στο στόχαστρο; Τι απειλεί την ελευθερία του Τύπου στην Ευρώπη και στην Ελλάδα και ποιες είναι οι αναγκαίες παρεμβάσεις, ποιες οι πρωτοβουλίες της Ε.Ε. και οι προσδοκίες του δημοσιογραφικού κόσμου; Περισσότεροι από 80 δημοσιογράφοι, ερευνητές, εκπρόσωποι ευρωπαϊκών οργανισμών για τη δημοσιογραφία και τα ΜΜΕ και πολιτικοί, κατέθεσαν τις απόψεις τους, στην ενδιαφέρουσα και σημαντική θεματολογία του 17ου Δημοσιογραφικού Συνεδρίου Σαμοθράκης. Απόψεις και διαπιστώσεις με συγκλίσεις και αποκλίσεις, κάποιες εκ διαμέτρου αντίθετες, όλες όμως τεκμηριωμένες και με σαφή τη βούληση του δημοσιογραφικού κόσμου της χώρας να αναδείξει τα θέματα που υπό συνθήκες δύνανται να απειλήσουν παντί τρόπω το δημόσιο αγαθό της ενημέρωσης. Δημοσιογράφοι στο στόχαστρο «...Δυστυχώς σε όλο τον κόσμο αλλά και στη χώρα μας...δημοσιογράφοι έχασαν τη ζωή τους προσπαθώντας να εκτελέσουν το καθήκον της ενημέρωσης και της ελεύθερης πληροφόρησης...», σημείωσε μεταξύ άλλων ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, στον χαιρετισμό που απέστειλε στους συνέδρους. «...Όποιος δημοσιογράφος ή δημοσιογραφική ομάδα τολμά με στοιχεία και καίρια ερωτήματα να θέσει το δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων, αμέσως βρίσκεται να αντικρίζει το υψωμένο δάχτυλο κάθε μεγάλης ή μικρότερης εξουσίας...», δήλωσε η δημοσιογράφος και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δώρα Αυγέρη κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για «το επαναλαμβανόμενο μοτίβο αντιστροφής των ρόλων» όπου «...οι ελεγχόμενοι έγιναν κατήγοροι και οι ερευνητές δημοσιογράφοι κόντεψαν να καθίσουνε στο σκαμνί γιατί ερεύνησαν το σκάνδαλο και την εμπλοκή πολιτικών προσώπων...». Την εκτίμηση ότι διαχρονικά οι εργαζόμενοι στον Τύπο και ιδιαίτερα όσοι είναι στην πρώτη γραμμή, αντιμετωπίζουν διαφόρων μορφών βία κατά την εκτέλεση του έργου της κάλυψης θεμάτων καθώς όπως διευκρινίζει «η βία δεν έχει μόνο ένα πρόσωπο», εξέφρασε ο Χρήστος Μπόνης εκπροσωπώντας στο συνέδριο την Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδος. Κοινά αποδεκτή η επικινδυνότητα του δημοσιογραφικού επαγγέλματος τόσο στη χώρα όσο και σε επίπεδο Ε.Ε. η οποία ήδη όπως αναφέρθηκε, προχωρά μέσω της αρμόδιας επιτροπής στη θέσπιση τα τελευταία χρόνια δράσεων για τα κράτη-μέλη της με σκοπό τη βελτίωση της ασφάλειας των δημοσιογράφων. Συμπερασματικά αναφέρθηκε ότι είναι περιοριστικός ο τρόπος που χαρακτηρίζει το πρόβλημα, η επίλυση του οποίου δεν μπορεί να είναι μονοδιάστατη. Πρέπει να επιχειρηθεί από πολλές πλευρές με σταθερή προϋπόθεση την πολιτική βούληση ως το μόνο τρόπο ανάπτυξης περαιτέρω πρωτοβουλιών. Τι απειλεί την ελευθερία του Τύπου στην Ευρώπη και την Ελλάδα Υπογραμμίζοντας ότι η Ελλάδα είναι μία δημοκρατική χώρα και επ’ αφορμή της κατάταξής της στην 108η θέση στην έκθεση αξιολόγησης ως προς την ελευθερία του Τύπου της οργάνωσης «Δημοσιογράφοι Χωρίς Σύνορα», η υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου και δημοσιογράφος, Σοφία Βούλτεψη χαρακτηρίζοντας την καταγγελία το πιο εύκολο πράγμα, σημείωσε πως όταν μοναδικός σκοπός της είναι «να καταγγείλεις την κυβέρνηση, βλάπτεις τους χιλιάδες δημοσιογράφους της χώρας», συμπληρώνοντας πως αν οι 20.000 δημοσιογράφοι της χώρας ένιωθαν ότι χειραγωγούνται ή φιμώνονται θα προχωρούσαν οι ίδιοι και μέσω των Ενώσεών τους σε καταγγελίες. Δηλώνοντας ότι «και οι κρίνοντες κρίνονται» είπε χαρακτηριστικά πως «αν ένας δημοσιογράφος λιβελογραφεί ή χυδαιολογεί ή παραβιάζει τους κώδικες δημοσιογραφικής δεοντολογίας δεν πρέπει να θεωρεί ότι βρίσκεται στο απυρόβλητο. Δεν θα φιμωθούμε όλοι οι υπόλοιποι για να μην κατηγορηθούμε επειδή “ κάποιοι δεν εφαρμόζουν τους κανόνες” με το πρόσχημα ότι ασκούν ερευνητική δημοσιογραφία. Δεν θα στοχοποιηθούν όλοι οι δημοσιογράφοι της χώρας επειδή κάποιοι υποστηρίζουν ότι στοχοποιούνται και καταγγέλλουν παριστάνοντας τα θύματα. Πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα απαλλαγμένοι από στερεότυπα...». Με μελανά χρώματα περιέγραψε την ελευθεροτυπία στην Ελλάδα ο Γιώργος Χρηστίδης, δημοσιογράφος από την Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου, εκφράζοντας την άποψη ότι σημαντικά θέματα δεν χαίρουν της προβολής που τους αξίζει στην Ελλάδα σε σύγκριση με την προβολή τους από ξένα δημοσιογραφικά μέσα ζητώντας απευθυνόμενος στους συνέδρους να υπερασπίζονται τα θέματά τους διεκδικώντας τη δημοσίευσή τους, εκτιμώντας πως τα θέματα της ελευθερίας του Tύπου μπορούν να διευθετηθούν μέσω δημοκρατικών συζητήσεων. Τις αλλαγές που οδήγησαν στο να καθίσταται ολοένα και δυσκολότερη στην πάροδο των ετών η παρουσίαση συγκεκριμένων θεμάτων σε τηλεοπτικά μέσα εθνικής εμβέλειας σκιαγράφησε ο δημοσιογράφος Τάσος Τέλλογλου με αναφορές σε προσωπικά επαγγελματικά βιώματα. Η αλλαγή ως προς την προθυμία των δημοσιογράφων σε συγκεκριμένα θέματα, η αδυναμία των στελεχών των οργανισμών να υποστηρίξουν τους συντάκτες τους και τα εμπορικά συμφέροντα τα οποία κατά την εκτίμησή του είναι πολύ πιο απειλητικά από τις κυβερνήσεις, είναι κάποιοι από τους λόγους της προαναφερθείσας δυσκολίας. Σημείωσε ότι δεν συμμερίζεται την άποψη ότι στην Ελλάδα υπάρχει μία ιδιαίτερη έξαρση των SLAPPS γιατί δεν μπορεί να δει περισσότερες των δύο περιπτώσεων αγωγών κατά δημοσιογράφων στη συγκεκριμένη κατηγορία, περιπτώσεις που παρουσίασαν στη διάρκεια του συνεδρίου οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές-δημοσιογράφοι. Μεταξύ των συμπερασμάτων του συνεδρίου και ειδικότερα ως προς τη στοχοποίηση των δημοσιογράφων αναφέρθηκε πως η Παγκόσμια Ομοσπονδία για τους Δημοσιογράφους και την Ασφάλεια αγγίζει πολλά σημαντικά σημεία, όπως η ιδιοκτησιακή διαφάνεια, η λειτουργία ανεξάρτητων αρχών και η εσωτερική ελευθερία στα ΜΜΕ. Επισημάνθηκε πως είναι ευπρόσδεκτες οι πρωτοβουλίες υπέρ της ασφάλειας των δημοσιογράφων και οι Ενώσεις Συντακτών ενθαρρύνουν κάθε τι που βελτιώνει το πεδίο αυτό, που διασφαλίζει τις συνθήκες ασφαλούς και ελεύθερης άσκησης του δημοσιογραφικού έργου. Στο 17ο Δημοσιογραφικό Συνέδριο Σαμοθράκης επισημάνθηκε η αναγκαιότητα προσαρμογής των ΜΜΕ στη νέα εποχή, την οποία όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΟΕΣΥ, Σωτήρης Τριανταφύλλου, χαρακτηρίζουν οι ραγδαίες αλλαγές και οι μεγάλες προκλήσεις. Περιγράφοντας το τοπίο «της βιομηχανίας των Μέσων» σημείωσε πως μεταξύ άλλων θα πρέπει να εξεταστούν τα θέματα της κατοχύρωσης της δουλειάς του δημοσιογράφου, το ιδιοκτησιακό τοπίο και το επιχειρηματικό μοντέλο των ΜΜΕ «που βρίσκεται σε παρακμή» και που όπως εκτιμά έχουν άμεση σχέση με τη χαμηλή αξιοπιστία των πολιτών απέναντι στα Μέσα Ενημέρωσης και την υστέρηση της ελευθερίας του Τύπου διεθνώς. Υστέρηση που όπως είπε συνδέεται άμεσα με τις επιθέσεις, τη βία και τις αγωγές κατά των δημοσιογράφων, απειλώντας ευθέως την ελευθεροτυπία. Την ασφάλεια των δημοσιογράφων και τη διαφάνεια στα ΜΜΕ προέταξε και ο γ.γ. Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Δημήτρης Γαλαμάτης, σημειώνοντας πως η Ελλάδα ίσως είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που προώθησε την υπογραφή σύμβασης των δημόσιων μέσων ενημέρωσης με τους δημοσιογράφους για την ενίσχυση της ασφάλειάς τους κατά την κάλυψη γεγονότων υψηλού κινδύνου, καλώντας τις Ενώσεις να προχωρήσουν τη διαδικασία και στα ιδιωτικά μέσα ενημέρωσης. Αναφέρθηκε και στην υποστήριξη «οικονομικά και ηθικά» σε συνεργασία με το ΑΠΘ της προοπτικής ίδρυσης ενός Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης Δημοσιογράφων σε θέματα ασφάλειας και προστασίας τους στην κάλυψη θεμάτων σε επικίνδυνες περιοχές καθώς και στην υπογραφή πράξης με τα συναρμόδια υπουργεία για εφαρμοσμένες πολιτικές κύρια σε θέματα ασφάλειας και προστασίας των δημοσιογράφων. «Οι λύσεις δεν πρέπει να αναζητούνται σε πλαίσιο πολιτικής πόλωσης...Η ψυχολογική και ηθική στήριξη, η θεσμική θωράκιση και η εκπαίδευση των δημοσιογράφων στην αναγνώριση και την αντιμετώπιση απειλών, είναι σημαντικά μέσα για ν’ αντιμετωπιστεί συνολικά το φαινόμενο. Σ’ αυτή την κατεύθυνση πρέπει ν’ αξιοποιηθούν σχήματα και πρακτικές που αναπτύσσονται και εκτός Ελλάδος αλλά και ν’ αναπτυχθούν ανάλογες εντός Ελλάδος όπως αναφέραμε και στην πρωτοβουλία που υπάρχει με την Task Force... Οι νομοθετικές πρωτοβουλίες έχουν μειωμένη σημασία αν δεν υπάρχει διαρκής πρόβλεψη για την εφαρμογή τους. Η νομοθετική λειτουργία δεν μπορεί να θεωρείται αποκλειστικός τρόπος ρύθμισης», αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην κατακλείδα του συνεδρίου από τον Δημήτρη Χορταριά, αντιπρόεδρο του Οργανισμού για τη συλλογική διαχείριση και την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων των δημοσιογράφων «Ξενοφών».      «365 στιγμές» στο ΕΡΤnews     Σε μία περίοδο καθημερινής, πλέον, έντασης με την Τουρκία και απειλών προς την Ελλάδα, η Σοφία Παπαϊωάννου στην πρεμιέρα της νέας εκπομπής έρευνας «365 στιγμές», τη Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2002, στις 23:00, από το ΕΡΤNEWS ταξιδεύει στο Ανατολικό Αιγαίο και καταγράφει στιγμές των κατοίκων που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των συνόρων. Η εκπομπή αποκαλύπτει ένα άγνωστο τραγικό περιστατικό, που καταδεικνύει τη διαχρονική προσπάθεια των Τούρκων να αμφισβητήσουν την ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο. Ο Γιώργος Μυλωνάς, επιζών της βύθισης του αλιευτικού «Μαρίτσα» από τουρκική ακταιωρό το 1962, αφηγείται για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση την τραγική αυτή ιστορία που τον σημάδεψε. Στο περιστατικό, δύο Έλληνες ψαράδες σκοτώθηκαν από τουρκικά πυρά, ενώ ακόμη τέσσερις, μεταξύ τους και ο Γιώργος Μυλωνάς, συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν για καιρό στις τουρκικές φυλακές. Στην ακριτική Ψέριμο, η οποία φέτος το καλοκαίρι βρέθηκε στο επίκεντρο των τουρκικών αμφισβητήσεων, οι λιγοστοί κάτοικοι δηλώνουν συνηθισμένοι στις τουρκικές προκλήσεις και οι οικογένειες των δυο μοναδικών παιδιών του νησιού προσπαθούν για την επαναλειτουργία του δημοτικού σχολείου, πρωτοβουλία που πήρε μεγάλη έκταση στα τουρκικά μέσα. Η εκπομπή φέρνει, επίσης, στο φως σπάνια έγγραφα της εποχής της Ιταλοκρατίας, που ανακάλυψε στα Ιταλικά Αρχεία της Δωδεκανήσου και αποδεικνύουν περίτρανα την ελληνικότητα των νησιών που αμφισβητούν οι Τούρκοι, ενώ αποκαλύπτει ένα λησμονημένο ζήτημα, αυτό των ελληνικών περιουσιών των Δωδεκανησίων στη Μικρά Ασία. Η εκπομπή ταξίδεψε στο Μπόντρουμ της Τουρκίας, την παλιά Αλικαρνασσό, και βρήκε τις περιουσίες των Ελλήνων. Οι απόγονοι δύο οικογενειών Καλύμνιων με τεράστιες περιουσίες στην Τουρκία εξηγούν ότι οι παππούδες τους κατείχαν νησιά, κτήρια και εκτάσεις στις τουρκικές ακτές και δείχνουν τους οθωμανικούς τίτλους ιδιοκτησίας τους, που βρήκαν, και οι οποίοι είναι σε ισχύ έως και σήμερα στα τουρκικά κτηματολόγια.      Mega Stories: No Filter Stories        Τη Δευτέρα 24 Οκτωβρίου στις 24:00 έξι γνωστές Ελληνίδες αποδέχονται την πρόκληση του «MEGA STORIES» και της Δώρας Αναγνωστοπούλου, για να εμφανιστούν για πρώτη φορά στον τηλεοπτικό φακό, χωρίς φίλτρα, χωρίς διαμεσολάβηση, χωρίς μακιγιάζ. Όχι ωραιοποιημένες και φτιασιδωμένες αλλά όπως ακριβώς είναι στην πραγματικότητα: αληθινές. Η ηθοποιός Σμαράγδα Καρύδη, η Υφυπουργός Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων Δόμνα Μιχαηλίδου, η ηθοποιός και πρώην μοντέλο Δωροθέα Μερκούρη, η τραγουδίστρια Marseaux, η πρώην Υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου και η ηθοποιός Κατερίνα Γερονικολού ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για μια εκπομπή χωρίς μακιγιάζ και για μια ειλικρινή συζήτηση για τα σεξιστικά στερεότυπα που εξακολουθούν να κατατρέχουν τις γυναίκες.        Τα σύκα σύκα και τη νσκάφη σκάφη!        -Πρωταγωνιστής και στο τρίτο live το J2US του Νίκου Κοκλώνη στον Alpha παραμένοντας στην κορυφή της τηλεθέασης σε όλα τα κοινά και με τα ποσοστά να φτάνουν μέχρι το 25,5 %. TV Αμείωτο κράτησε το ενδιαφέρον των τηλεθεατών το φαντασμαγορικό σόου και τις έξι ώρες προβολής του ση μειώνοντας κατά μέσο όρο στις ηλικίες 18-54 ποσοστό 15,8% και στο σύνολο του κοινού 17,1%, αφήνοντας πίσω τον ανταγωνισμό.  Το γυναικείο κοινό ξεχώρισε το J2US χαρίζοντας του υψηλά ποσοστά τηλεθέασης, με τις γυναίκες ηλικίας 25-44 να σημειώνουν μέχρι και 27,4%... -Με την  «Εκάβη» της Ιρλανδής θεατρικής συγγραφέως Marina Carr ξεκινά με νέες ηχογραφήσεις η θεατρική σεζόν στο Δεύτερο Πρόγραμμα. Η παράσταση θα μεταδοθεί τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2022, στις 21:00... -Tην αναμέτρηση Αγιαξ - Λίβερπουλ θα μεταδώσει live το MEGA από την 5η αγωνιστική του Champions League, την Τετάρτη (26/10/22 22.00) Την περιγραφή θα κάνει ο Α. Κατσαρός, πάντα από το στούντιο... -Toυς δύο ημιτελικούς και τον τελικό του Μουντιάλ U17 Γυναικών που διεξάγεται στην Ινδία θα μεταδώσει live ψηφιακά η ΕΡT Sports1. Στις 26/10 14.30 και 17.30 οι δύο ημιτελικοί και τον τελικό... -Καλό βράδυ και εις αύριο τα σπουδαία!         Κ. Στουρνάραςkostourn@yahoo.com