ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΑΓΩΝΩΝ

powered by Agones.gr - livescore

Error message

  • Notice: Undefined offset: 0 in user_node_load() (line 3682 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property 'name' of non-object in user_node_load() (line 3682 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 in user_node_load() (line 3683 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property 'picture' of non-object in user_node_load() (line 3683 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 in user_node_load() (line 3684 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property 'data' of non-object in user_node_load() (line 3684 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 in user_node_load() (line 3682 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property 'name' of non-object in user_node_load() (line 3682 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 in user_node_load() (line 3683 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property 'picture' of non-object in user_node_load() (line 3683 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 in user_node_load() (line 3684 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property 'data' of non-object in user_node_load() (line 3684 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 in user_node_load() (line 3682 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property 'name' of non-object in user_node_load() (line 3682 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 in user_node_load() (line 3683 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property 'picture' of non-object in user_node_load() (line 3683 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 in user_node_load() (line 3684 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property 'data' of non-object in user_node_load() (line 3684 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 in user_node_load() (line 3682 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property 'name' of non-object in user_node_load() (line 3682 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 in user_node_load() (line 3683 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property 'picture' of non-object in user_node_load() (line 3683 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 in user_node_load() (line 3684 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property 'data' of non-object in user_node_load() (line 3684 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 in user_node_load() (line 3682 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property 'name' of non-object in user_node_load() (line 3682 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 in user_node_load() (line 3683 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property 'picture' of non-object in user_node_load() (line 3683 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 in user_node_load() (line 3684 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property 'data' of non-object in user_node_load() (line 3684 of /home/postgame/public_html/modules/user/user.module).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in _menu_load_objects() (line 571 of /home/postgame/public_html/includes/menu.inc).

18 March, 2023 - 02:07

Categories: 

Ταινίες Πρώτης Προβολής: Ανθρώπινες μελαγχολικές ιστορίες και ηρωικές περιπέτειες

Λίγες ημέρες μετά τα Όσκαρ και τον ασιατικό θρίαμβο του «Τα Πάντα Όλα» κι ενώ στη χώρα μας παρατηρείται μία μικρή αύξηση των εισιτηρίων, επτά νέες ταινίες έρχονται να προστεθούν στους ήδη πολλούς τίτλους των προηγούμενων εβδομάδων.

 

Απ’ αυτές, τέσσερις με κοινωνικό πρόσημο, ανθρώπινες ιστορίες και με φεστιβαλικές διακρίσεις, δύο αμερικάνικες περιπέτειες φαντασίας και ένα ελληνικό ντοκιμαντέρ. Αν και εμπορικές φιλοδοξίες έχουν η εύθυμη υπερηρωική περιπέτεια «Shazam! H Oργή των Θεών» και η περιπέτεια φαντασίας «65» με τον Άνταμ Ντράιβερ, το ενδιαφέρον των σινεφίλ αναμένεται να τραβήξουν η τελευταία ταινία του Χιροκάζου Κόρε-Έντα «Τυχερό Αστέρι» και το αισθηματικό δράμα του Πιέτρο Μαρτσέλο «Σκάρλετ».

 

 

Τυχερό Αστέρι

 

(“ Broker”) Δραματική ταινία, νοτιοκορεάτικης παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Χιροκάζου Κόρε-Έντα, με τους Σονγκ Κανγκ-Χο, Ντονγκ-Γουόν Γκάνγκ, Μπάε Ντούνα, Τζι-Γιουν Λι, Λι Μου Σενγκ κα.

 

 

Ο Χιροκάζου Κόρε-Έντα, που βρίσκεται πολύ στα πάνω του τα τελευταία χρόνια και ειδικά μετά τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες για τους «Κλέφτες Καταστημάτων», επιστρέφει με ένα ακόμη «πειραγμένο» οικογενειακό δράμα, μια ταινία περιπλάνησης, γυρισμένη στη Νότια Κορέα.

 

Ο ουμανιστής Ιάπωνας σκηνοθέτης, που έχει επηρεαστεί καθοριστικά από τον Κεν Λόουτς, αναδεικνύοντας τις επιπτώσεις του καπιταλιστικού ανθρωποφάγου συστήματος πάνω στους ήρωές του, εδώ θα κάνει ένα βήμα πίσω από το ρηξικέλευθο σινεμά του, τον στοχαστικό προβληματισμό του, την επαναστατική του οπτική, για να έρθει πιο κοντά σε ένα ευρύτερο κοινό.

 

Στην διπλά βραβευμένη ταινία του πέρσι στις Κάννες, καταπιάνεται με ένα πρόβλημα, που αρχίζει να λαμβάνει διαστάσεις εθνικής κρίσης στη Νότια Κορέα, αυτό των εγκαταλελειμμένων βρεφών, καθώς η κυβέρνηση της χώρας έχει περιορίσει δραστικά τη βοήθεια προς τους νέους γονείς, ενώ η κοινωνία αποκτά συνεχώς περισσότερους ανθρώπους στα όρια της φτώχειας και ταυτόχρονα απαγορεύτηκαν οι διεθνείς υιοθεσίες. Και για να μην ξεχνιόμαστε, η Νότια Κορέα αποτελεί για πολλούς Δυτικοευρωπαίους κράτος πρότυπο!

 

Αποτέλεσμα αυτής της οικονομικής δυσπραγίας είναι εκατοντάδες μωρά να βρίσκονται παρατημένα και γι’ αυτό έχουν δημιουργηθεί βρεφικά κουτιά σε κάθε ενορία, που δέχονται τα έκθετα, μέχρι να αναλάβουν οι δημόσιες υπηρεσίες.

 

Πάνω σε αυτή την ιδέα, ο Κόρε-Έντα έγραψε το σενάριό του, που θέλει έναν απατεώνα να πουλάει έκθετα μωρά σε άτεκνα ζευγάρια, κλέβοντάς τα από την τοπική εκκλησία, σε συνεργασία με έναν νεαρό που δουλεύει εθελοντικά εκεί. Μία ντετέκτιβ της αστυνομίας και η νεαρή βοηθός της έχουν υποψιαστεί κάτι και αρχίζουν να τους ερευνούν. Αλλά οι υποψίες δεν αρκούν και πρέπει να τους συλλάβουν επ’ αυτοφώρω. Όταν οι δύο έμποροι βρεφών αρπάζουν ακόμη ένα μωρό θα βρεθούν μπροστά σε μία απρόοπτη εξέλιξη, αφού η νεαρή μητέρα θα επιστρέψει, όχι για να το πάρει πίσω, αλλά για να βρει η ίδια τη θετή του οικογένεια. Οι τρεις τους, μαζί με το μωρό, θα μπουν σε ένα βανάκι και θα ξεκινήσουν ένα μακρύ ταξίδι αναζήτησης για να εξασφαλίσουν την καλύτερη τιμή.

 

Σε αυτή τη διαδρομή, όμως, θα αλλάξουν πολλά. Η αρχική υψηλή τιμή για το μωρό, θα δώσει τη θέση της στη φροντίδα και το ενδιαφέρον, για μια οικογένεια που θα προσφέρει καλύτερη ζωή στο μωρό, ενώ ο κλοιός αρχίζει να σφίγγει και να μπαίνουν δίπλα στην κεντρική ιστορία δευτερεύουσες ιστορίες. Άλλωστε και οι τρεις τους είναι ορφανοί, έχουν κρυμμένα μυστικά, ένα ύποπτο παρελθόν. Και όμως, κατά τη διάρκεια της περιπλάνησής τους θα γίνουν ασυναίσθητα οικογένεια, θα δείξουν την ανθρωπιά τους, σε μια χώρα που νοιάζεται μόνο για τις εξαγωγές.

 

Ο Κόρε-Έντα, κρατώντας αποστάσεις από τους αντιήρωές του, φαινομενικά δεν τους κρίνει, δεν τους καταδικάζει, αλλά σίγουρα δεν τους υπερασπίζεται. Και πώς θα μπορούσε να το κάνει όταν έχουν καταδικαστεί στη συνείδηση του κοινού άμα τη εμφανίσει. Μπορεί στη διάρκεια του ταξιδιού να εμφανίζει την ανθρωπιά τους, να αφήνει σαφώς υπονοούμενα ότι ακόμη και αυτά τα «κατακάθια» έχουν μεγαλύτερη ενσυναίσθηση από τις αξιότιμες οικογένειες, τους κρατικούς αξιωματούχους, αλλά τα αμφίσημα ηθικά διλήμματα που βάζει ο σκηνοθέτης μάλλον είναι μέρος της αδυναμίας του να κοιτάξει με τόλμη και θάρρος τη μεγάλη εικόνα.

 

Από κει και πέρα, η ταινία, που ορισμένες φορές πλατειάζει και φλυαρεί αδικαιολόγητα, ενώ αφήνει και κάποια σεναριακά κενά, έχει τη γοητεία της, δυνατές στιγμές, καλογραμμένους χαρακτήρες, που υπηρετούν άψογα οι πρωταγωνιστές και μια υπέροχη μελαγχολική μουσική που υπογράφει ο Τζάε Ιλ Γιουνγκ.

 

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ... Στη Νότια Κορέα, εκατοντάδες μωρά κάθε χρόνο βρίσκονται παρατημένα, γεγονός που έχει οδηγήσει δημόσιους φορείς και απλούς πολίτες να προσθέσουν στα κτίρια και τα σπίτια τους κουτιά-δοχεία που προστατεύουν τα βρέφη μέχρι να τα μαζέψει κάποιος. Ένας υπάλληλος μιας εγκατάστασης με «baby boxes» και ο φίλος του που παλεύει με τα χρέη του, κλέβουν ένα μωρό για να το πουλήσουν σε καλή τιμή. Σύντομα, όμως, οι ντετέκτιβ που τους παρακολουθούσαν τους εντοπίζουν αθόρυβα για να αποσπάσουν κρίσιμα στοιχεία.

 

 

Σκάρλετ

 

(“ L’ Envol”) Αισθηματικό δράμα, γαλλικής, ιταλικής και γερμανικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Πιέτρο Μαρτσέλο, με τους Ζιλιέτ Ζουάν, Λουί Γκαρέλ, Ραφαέλ Τιερί, Νοέμι Λβοφσκί, Έρνεστ Αμχάουερ, Γιολάντα Μορό κα.

 

 

Πριν από τρία χρόνια γνωρίσαμε για πρώτη φορά τον σκηνοθέτη Πιέτρο Μαρτσέλο, με την αρκούντως ελπιδοφόρα ταινία «Μάρτιν Ίντεν», μία ενδιαφέρουσα διασκευή του ομώνυμου βιβλίου του Τζακ Λόντον. Εδώ, ο Ιταλός σκηνοθέτης, στη δεύτερη ταινία μυθοπλασίας, που προβλήθηκε στο 15ημερο Σκηνοθετών στις Κάννες, θα διασκευάσει στα δικά του μέτρα και τη δική του οπτική το βιβλίο του Ρώσου ρομαντικού συγγραφέα Αλεξάντρ Γκριν «Τα Πορφυρά Πανιά», αυξάνοντας το ενδιαφέρον των σινεφίλ για την πορεία του.

 

Απαλλαγμένος από το βάρος ενός κλασικού βιβλίου, όπως ήταν του Λόντον, μας φανερώνει το προσωπικό του ύφος, παραδίδοντάς μας ένα μικρό ρομαντικό έπος, τοποθετημένο στη Γαλλία και λίγο μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

 

Ένας ξυλουργός επιστρέφοντας στο σπίτι του, έπειτα από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, θα μάθει ότι έχει γίνει πατέρας, της γλυκιάς Ζουλιέτ. Κάποια μυστικά, που δεν αργούν να βγουν στην επιφάνεια γεννούν εντάσεις και βάζουν τον ίδιο και την οικογένειά του στο στόχαστρο της μικρής τοπικής κοινωνίας. Μετά το θάνατο της γυναίκας του, αναλαμβάνει την ανατροφή της κόρης του, η οποία, παρά τις δυσκολίες, εξελίσσεται σε μια δυναμική και χαρισματική κοπέλα.

 

Αφηγηματικά ο Μαρτσέλο θα προτιμήσει μία αφαιρετική εισαγωγή, ξεφεύγει εντελώς από το βιβλίο του Γκριν, βάζοντάς μας σχεδόν αμέσως στο πεδίο της επερχόμενης σύγκρουσης και μέχρι να μπει στο περιεχόμενο του συγγραφικού κειμένου, έχει σκάψει με έναν ανάλαφρο τρόπο, τους δικούς του δρόμους αφήγησης, κουρδίζοντας περίτεχνα το στόρι και τους χαρακτήρες.

 

Μπαίνοντας στην κύρια ιστορία και στην ενήλικη, πια, ζωή της ηρωίδας όλα μοιάζουν να αλλάζουν. Με τη βοήθεια μιας χειραφετημένης σπιτονοικοκυράς, ο πατέρας βρίσκει τη γαλήνη φτιάχνοντας ξύλινα παιχνίδια, ενώ η κόρη του φανερώνει την καλλιτεχνική της φύση, με ποιήματα και τραγούδια. Όμως, θα έρθει και η πραγματική ενηλικίωση για την ηρωίδα μας, καθώς θα καταφτάσει στο σπιτικό τους, ένας γοητευτικός τυχοδιώκτης που θα φέρει μαζί του και το πρώτο ερωτικό σκίρτημα.

 

Αποφεύγοντας τις φλυαρίες και τα κλισέ, θα κάνει ένα χρήσιμο άλμα από τον νατουραλισμό στον ρομαντισμό και σχεδόν ταυτόχρονα, αφήνοντας στο περιθώριο την παραμυθένια ατμόσφαιρα, θα μας εισαγάγει σε έναν ιμπρεσιονιστικό πίνακα, ταιριαστό με το περιβάλλον και τα συναισθήματα.

 

Ο Μαρτσέλο, θυμίζοντας τους μεγάλους σκηνοθέτες της χρυσής μεταπολεμικής γενιάς, δεν στέκεται στις ατέλειες, στο φινίρισμα, σε κάποιες αδυναμίες του - στο συνδυασμό πραγματικού και σουρεαλιστικού, αλλά επικεντρώνεται στην ουσία, στον προορισμό του, στα υψηλά ιδανικά του.

 

Η πρωτοεμφανιζόμενη Ζιλιέτ Ζουάν, βγαλμένη από πίνακα του Μονέ ή του Ρενουάρ, κατακτά το κοινό και ανοίγει μπροστά της έναν δρόμο που μπορεί να την πάει μπροστά, η Νοέμι Λβόφσκι και ο Ραφαέλ Τιερί κάνουν με το παραπάνω το καθήκον τους, ενώ το πιο καυτό νέο όνομα του ιταλικού σινεμά, Λουί Γκαρέλ, δεν αφήνει για μία ακόμη φορά την ευκαιρία για έναν σπουδαίο ρόλο.

 

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ... Επιστρέφοντας μετά το τέλος του Α’ Παγκοσμίου, ένας μεγαλόσωμος ξυλουργός μαθαίνει πως έχει γίνει πατέρας της Ζουλιέτ. Παράλληλα, μυστικά που δεν θέλουν και πολύ για να βγουν στην επιφάνεια, γεννούν εντάσεις που βάζουν τον ίδιο και την οικογένειά του στο στόχαστρο της τοπικής κοινωνίας.

πηγή amna.gr