Randi Zuckerberg: Ο τουρισμός η πλέον «ανθεκτική» βιομηχανία στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
Το μεγάλο στοίχημα του τουρισμού πολυτελείας συνδέεται άμεσα με τη εμπειρία, την αυθεντικότητα, τη σύνδεση και την επαφή με το περιβάλλον. Και η Ελλάδα, μια χώρα γεμάτη συγκριτικά πλεονεκτήματα, διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να το κερδίσει. Εκτός από τις υποδομές, καθώς βλέπουμε όλο και περισσότερα πεντάστερα ξενοδοχεία και μεγάλα brands να κάνουν τις εμφανισή τους, οι έλληνες επιχειρηματίες, οι επαγγελματίες και οι κάτοικοι των προορισμών, αντιλαμβάνονται ολοένα και πιο πολύ την ανάγκη να υποστηρίξουν το τουριστικό τους προϊόν με σεβασμό για τον τόπο τους, διατηρώντας την αυθεντικότητά του.
Την ίδια ώρα η δύναμη της τεχνολογίας μπορεί να λειτουργήσει ως εργαλείο για την ενίσχυση της βιομηχανίας του τουρισμού, η οποία είναι αυτή που «θα επηρεαστεί λιγότερο από την τεχνητή νοημοσύνη, γιατί αυτό που αναζητά ο άνθρωπος διαχρονικά είναι η επαφή», όπως τόνισε η Randi Zuckerberg, founder & CEO της Zuckerberg Media, στο πλαίσιο του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου Τουρισμού Πολυτελείας -The Luxury Side of Greece, που πραγματοποιήθηκε στη Σαντορίνη.
Η επιχειρηματίας, συγγραφέας και πρώην επικεφαλής marketing του Facebook, δημιουργός του Facebook Live, ανέδειξε τον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία και η πολυτέλεια μπορούν να συμπορευτούν.
Η ίδια εξήγησε ότι οι πιο δημοφιλείς χρήσεις της τεχνητής νοημοσύνης σήμερα σχετίζονται με τη συναισθηματική σύνδεση: «Πιστεύω ότι η πιο ασφαλής και σπουδαία βιομηχανία για να δραστηριοποιείται κανείς είναι ο τουρισμός, γιατί, όπως λέγαμε, όσο περισσότερο οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν πράγματα μέσα από οθόνες, τόσο περισσότερο αναζητούν εμπειρίες, θέλουν να νιώσουν ζωντανοί, ανθρώπινοι. Είναι ενδιαφέρον ότι, καθώς άρχισα να εξερευνώ και να εμβαθύνω στην τεχνητή νοημοσύνη τα τελευταία χρόνια, αρχικά υπέθεσα ότι οι άνθρωποι χρησιμοποιούν εργαλεία όπως το ChatGPT ή το Gemini για παραγωγικότητα, συγγραφή ή δουλειά. Όμως, όταν κοιτάξεις τις δέκα πιο συχνές χρήσεις, οι εννέα από αυτές σχετίζονται με τη σύνδεση και, σχεδόν, με τη θεραπεία. Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να διαχειριστούν τη θλίψη, για συμβουλές σε σχέσεις, ή απλώς για να έχουν κάποιον να μιλήσουν στη μέση της νύχτας. Είναι συγκλονιστικό ότι τη χρησιμοποιούν για τους πιο ανθρώπινους λόγους που υπάρχουν», τόνισε η κ. Zuckerberg και πρόσθεσε:
«Μία από τις πιο δημοφιλείς χρήσεις του ChatGPT είναι η αναζήτηση νοήματος. Οι άνθρωποι συζητούν για τη σχέση τους με τη θρησκεία, για τον σκοπό της ζωής τους. Το σκέφτομαι συχνά αυτό, γιατί πιστεύω πως, καθώς αγκαλιάζουμε την τεχνητή νοημοσύνη, ιδίως στη βιομηχανία του luxury travel, έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε στους ανθρώπους τη στιγμή που ζουν πράγματα που τους κάνουν να νιώθουν ζωντανοί. Όταν ενθουσιάζονται, όταν περνούν χρόνο με τους αγαπημένους τους, όταν δημιουργούν αναμνήσεις που θα τους συνοδεύουν για πάντα. Και νομίζω πως αυτό είναι πραγματικά όμορφο. Η στιγμή που η τεχνολογία και η ανθρώπινη εμπειρία μπορούν να συμπορευτούν, η μία να ενισχύει την άλλη».
Η Ελλάδα στο κέντρο του χάρτη του luxury travel
Η πολυτέλεια στον τουρισμό δεν ορίζεται μόνο από το υψηλό κόστος, αλλά από την ποιότητα, τη φροντίδα και την αυθεντική εμπειρία.
Η Γεωργία Νομικού, πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Θήρας, υπογράμμισε πως η Σαντορίνη αποτελεί πλέον ώριμο παράδειγμα τουριστικού προορισμού που επαναπροσδιορίζει τη σχέση του με τη βιωσιμότητα:
«Η πολυτέλεια δεν έχει να κάνει μόνο με τις υψηλές τιμές, αλλά με τη βιωματική εμπειρία, τη φιλοξενία, την αγάπη και τον σεβασμό προς το περιβάλλον. H Σαντορίνη έχει κηρύξει το 2025 "Έτος Αυθεντικότητας", δείχνοντας τη στροφή του νησιού σε έναν πιο ουσιαστικό, ποιοτικό και βιώσιμο τουρισμό».
Ο τουρισμός πολυτελείας ως στρατηγική ευκαιρία
Η πρόεδρος του ΕΟΤ Αγγέλα Βαρελά,, ανέδειξε τη σημασία του τουρισμού πολυτελείας ως μιας από τις πιο περιζήτητες μορφές τουρισμού παγκοσμίως, που προϋποθέτει οργάνωση, όραμα και εξειδίκευση. «Η Ελλάδα έχει ένα τεράστιο πλεονέκτημα: τις θάλασσές της. Το yachting είναι μια από τις πιο δυναμικές μορφές τουρισμού πολυτελείας και βρίσκει εδώ τον ιδανικό τόπο. Έχουμε εξαιρετικά ξενοδοχεία. Τα τελευταία χρόνια τα πεντάστερα έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, ενώ μεγάλα brands επενδύουν σε νέες υποδομές. Το κράτος, επίσης, διαθέτει τα κατάλληλα εργαλεία για την αναβάθμιση των τουριστικών δομών, ενισχύοντας τη δυνατότητα της χώρας μας να ανταγωνίζεται διεθνώς», είπε μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Η ίδια πρόσθεσε πως, σύμφωνα με τα προσωρινά στατιστικά στοιχεία, παρά τη μικρή υποχώρηση αφίξεων, τα έσοδα από τον τουρισμό αυξήθηκαν, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι ταξιδιώτες που επιλέγουν την Ελλάδα είναι διατεθειμένοι και μπορούν να ξοδέψουν περισσότερα για ποιοτικές εμπειρίες.
«Από την πλευρά του ΕΟΤ, προβάλλουμε τη χώρα ως τουρισμό αξιώσεων, με ποιοτικά κριτήρια. Έχουμε το Αιγαίο, τη γαστρονομία, τον πολιτισμό, τη ζεστή φιλοξενία και την εξωστρέφεια που μας χαρακτηρίζει. Μπορούμε να προσφέρουμε αυθεντικές εμπειρίες και να ικανοποιήσουμε και τον πιο απαιτητικό επισκέπτη», τόνισε η κ.Βαρελά.
Η πολυτέλεια της αυθεντικότητας και της γεύσης
Ο πολυβραβευμένος σεφ Ανδρέας Μαυρομάτης, με εστιατόρια και delicatessen στο Παρίσι -μεταξύ των οποίων και το μοναδικό ελληνικό εστιατόριο με αστέρι Michelin-, τόνισε ότι «η πολυτέλεια βρίσκεται στην απλότητα και στην αυθεντικότητα».
«Η Ελλάδα έχει έναν ατελείωτο πλούτο πρώτων υλών και γεύσεων. Δεν χρειαζόμαστε ξένα ονόματα. Έχουμε τα καλύτερα προϊόντα. Οι πελάτες στο εξωτερικό αναζητούν το γνήσιο,
και μέσα από τη γαστρονομία μεταφέρουμε τον ελληνικό πολιτισμό και την ταυτότητά μας».
Βιωσιμότητα και πολυτέλεια: το νέο δίπολο
Η πολυτέλεια δεν είναι πια μόνο χρυσά λουστραρισμένα lobby και infinity pools. Είναι και η υπευθυνότητα απέναντι στον τόπο. Όπως επεσήμανε ο Νίκος Χαλκιαδάκης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, βιωσιμότητα και πολυτέλεια πάνε μαζί».
Παρουσίασε, μάλιστα, ένα εντυπωσιακό παράδειγμα συνεργασίας: εννέα μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι της Κρήτης συμμετέχουν σε κοινό πρόγραμμα ανακύκλωσης και περιβαλλοντικής διαχείρισης, που αφορά συνολικά πάνω από 25.000 κλίνες.
«Ξεκινήσαμε μέσα στη σεζόν και οργανώσαμε τη συλλογή και τον διαχωρισμό απορριμμάτων μέσα στις ίδιες τις μονάδες. Έτσι διευκολύνουμε το έργο του δήμου και δίνουμε το παράδειγμα ότι η βιωσιμότητα μπορεί να είναι μέρος της πολυτέλειας», ανέφερε ο κ.Χαλκιαδάκης.
Όλο και περισσότεροι ξενοδόχοι στην Κρήτη και σε όλη τη χώρα , επενδύουν σε πρακτικές που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αποδεικνύοντας πως η νέα πολυτέλεια είναι πράσινη, συνειδητή και ουσιαστική.
Πολυτέλεια και συνέδρια: εμπειρία υψηλού επιπέδου
Στον συνεδριακό τουρισμό, η πολυτέλεια εκφράζεται μέσα από την οργάνωση, την αισθητική και τη λεπτομέρεια, όπως είπε η Αντωνία Αλεξάνδρου, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Επαγγελματιών Εκδηλώσεων και Οργανωτών Συνεδρίων (HAPCO & DES).
«Οι εταιρικές εκδηλώσεις έχουν υψηλά budgets, αλλά αυτό που μετράει είναι το αφήγημα πίσω από το προϊόν, η εμπειρία που δημιουργείται. Η πολυτέλεια στα συνέδρια βρίσκεται στην ακρίβεια, στην ποιότητα των υπηρεσιών και στη συνέπεια», επεσήμανε.
The Luxury Side of Greece
Η Σαντορίνη φιλοξένησε για τρίτη συνεχή χρονιά το Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού Πολυτελείας- The Luxury Side of Greece, που πραγματοποιήθηκε στις 18 και 19 Οκτωβρίου 2025, στο Συνεδριακό Κέντρο Petros Nomikos. Ένας στρατηγικής σημασίας κλάδος για την Ελλάδα, ο τουρισμός υψηλού επιπέδου, βρέθηκε ξανά στο προσκήνιο, μέσα από διαλόγους, εμπνευσμένες τοποθετήσεις και διεθνή προοπτική.
Το συνέδριο διοργανώθηκε από την Update Entertainment και τελούσε υπό την αιγίδα του ΕΟΤ, του Δήμου Θήρας, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) και της Ένωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης.
πηγή amna.gr

 
   
 
 
 
